Gaziantep'te Velilere Kritik Uyarı! Erken Yaşta Sosyal Medya Kullanımı Okul Başarısını Düşürebilir

Gaziantep'te Velilere Kritik Uyarı! Erken Yaşta Sosyal Medya Kullanımı Okul Başarısını Düşürebilir

Gaziantep'te yeni eğitim-öğretim yılı öncesinde uzmanlardan velilere önemli bir uyarı geldi.

Yapılan bilimsel bir araştırma, çocukların sosyal medya ile erken yaşta tanışmasının özellikle matematik ve ana dil derslerindeki akademik başarı larını olumsuz etkileyebileceğini ortaya koydu.

İtalya'daki Milano-Bicocca Üniversitesi tarafından 5 binden fazla öğrenci üzerinde gerçekleştirilen araştırmada, ilk sosyal medya hesabını 11-12 yaşlarında açan öğrencilerin, 14 yaş ve sonrasında sosyal medya kullanmaya başlayan akranlarına göre sınavlarda daha düşük başarı gösterdiği belirlendi. Araştırmada, matematik ve ana dil derslerinde başarı farkı dikkat çekerken, İngilizce dersinde benzer bir olumsuz etkinin görülmediği ifade edildi .

Gaziantepli Velilere Çağrı

eğitim uzmanları, Gaziantep 'te çocukların Telefon ve tablet kullanım sürelerinin aileler tarafından yakından takip edilmesi gerektiğini belirtiyor. Özellikle ortaokul çağındaki öğrencilerin uzun süre sosyal medyada vakit geçirmesinin dikkat dağınıklığına, ders çalışma alışkanlıklarının bozulmasına ve akademik performansın düşmesine neden olabileceği ifade ediliyor.

Uzmanlar 14 Yaş Öncesine Dikkat Çekiyor

Araştırmayı değerlendiren uzmanlar, çocukların sosyal medya platformlarıyla tanışmasının mümkün olduğunca geciktirilmesini, ekran sürelerinin sınırlandırılmasını ve ailelerin dijital kullanım konusunda örnek olması gerektiğini vurguluyor. Çocukların boş zamanlarını spor, kitap okuma ve sosyal etkinliklerle değerlendirmelerinin hem akademik hem de psikolojik gelişim açısından önemli olduğu belirtiliyor.

Yeni Dönem Öncesi Dijital Uyarı

Gaziantep'te okulların açılmasına kısa süre kala uzmanlar, velilerin çocuklarının dijital alışkanlıklarını gözden geçirmesi gerektiğini belirterek, kontrollü teknoloji kullanımının okul başarısını destekleyen önemli faktörlerden biri olduğuna dikkat çekiyor.

Kaynak: KentHaber27.com

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Üzgünüz ilginizi çekebilecek içerik bulunamadı...
ÇOK OKUNAN HABERLER

Yapılan bilimsel bir araştırma, çocukların sosyal medya ile erken yaşta tanışmasının özellikle matematik ve ana dil derslerindeki akademik başarılarını olumsuz etkileyebileceğini ortaya koydu.

İtalya'daki Milano-Bicocca Üniversitesi tarafından 5 binden fazla öğrenci üzerinde gerçekleştirilen araştırmada, ilk sosyal medya hesabını 11-12 yaşlarında açan öğrencilerin, 14 yaş ve sonrasında sosyal medya kullanmaya başlayan akranlarına göre sınavlarda daha düşük başarı gösterdiği belirlendi. Araştırmada, matematik ve ana dil derslerinde başarı farkı dikkat çekerken, İngilizce dersinde benzer bir olumsuz etkinin görülmediği ifade edildi.

Gaziantepli Velilere Çağrı

Eğitim uzmanları, Gaziantep'te çocukların telefon ve tablet kullanım sürelerinin aileler tarafından yakından takip edilmesi gerektiğini belirtiyor. Özellikle ortaokul çağındaki öğrencilerin uzun süre sosyal medyada vakit geçirmesinin dikkat dağınıklığına, ders çalışma alışkanlıklarının bozulmasına ve akademik performansın düşmesine neden olabileceği ifade ediliyor.

Uzmanlar 14 Yaş Öncesine Dikkat Çekiyor

Araştırmayı değerlendiren uzmanlar, çocukların sosyal medya platformlarıyla tanışmasının mümkün olduğunca geciktirilmesini, ekran sürelerinin sınırlandırılmasını ve ailelerin dijital kullanım konusunda örnek olması gerektiğini vurguluyor. Çocukların boş zamanlarını spor, kitap okuma ve sosyal etkinliklerle değerlendirmelerinin hem akademik hem de psikolojik gelişim açısından önemli olduğu belirtiliyor.

Yeni Dönem Öncesi Dijital Uyarı

Gaziantep'te okulların açılmasına kısa süre kala uzmanlar, velilerin çocuklarının dijital alışkanlıklarını gözden geçirmesi gerektiğini belirterek, kontrollü teknoloji kullanımının okul başarısını destekleyen önemli faktörlerden biri olduğuna dikkat çekiyor.

Kaynak: KentHaber27.com

Gaziantep'te Velilere Kritik Uyarı! Erken Yaşta Sosyal Medya Kullanımı Okul Başarısını Düşürebilir
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Üzgünüz ilginizi çekebilecek içerik bulunamadı...
ÇOK OKUNAN HABERLER
SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ